Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

Ελαστικα για γερο κρατημα και ασφαλεια το χειμωνα.


Μελέτες δειχνουν ότι η οδική ασφαλεια το χειμώνα εξαρταται από τις αυλακώσεις του ελαστικού. Σύμφωνα με τις στατιστικές, ο κίνδυνος τροχαιων ατυχημάτων ειναι εξαπλάσιος το χειμώνα.Γι'αυτο συνιστάται η αλλαγή σε χειμερινά ελαστικα(ιδίως ορεινες περιοχές) η ο έλεγχος των παλαιών ελαστικων.
Επειδή η επιφάνεια επαφης του ελαστικού προσδιοριζει την ευστάθεια του οχήματος, η τοποθέτηση χειμερινων ελαστικών(ανάλογα με την οικονομική μας δυνατότητα ) όταν ταξιδευουμε το χειμώνα, είναι επιβεβλημενη και όχι μονο για το χιόνι. Λόγω ειδικου προφίλ(βαθιές πλευρικες αυλακώσεις , συμπαγή πλευρικα "τακούνια" και πυκνές μικροσχισμες), τα χειμερινά ελαστικα είναι απολυτως απαραίτητα για ασφαλη οδήγηση σε ψυχρές και κακές καιρικες συνθήκες.
Τα κοινά ελαστικα έχουν την τάση να σκληραίνουν η να γυαλίζουν μολις οι θερμοκρασίες πέφτουν.(Ιδιαίτερη προσοχη σε όσους χρησιμοποιουν κοινά ελαστικα κατά την διάρκεια του χειμώνα και σε περιπτώσεις μετακίνησης σε ιδιαίτερα πολυ χαμηλές θερμοκρασιες)Η γόμα των χειμερινών ελαστικων παραμένει ευκαμπτη, ακόμα και σε θερμοκρασίες κατω του μηδενός. Αυτό σημαινει ότι μπορουν να επιτυγχάνουν σημαβτικα καλύτερη και μεγαλύτερη προσφυση τόσο σε στεγνά οσο και σε  βρεγμενα οδοστρώματα, με αποτέλεσμα βελτιωμενο έλεγχο του οχήματος και μικρότερες αποστασεις φρεναρίσματος.Στο σύνολο τους οι  μικροσχισμες δημιουργούν ακμες πρόσφυσης,που "γαζώνονται" στο χιόνι,στη λάσπη η στον πάγο. Επιπλέον συστηματα όπως το ABS η το ESP μπορούν να λειτουργήσουν μονο εφόσον τα ελαστικά μεταφερουν την ισχύ επιβραδυνσης από το όχημα στο δρόμο. Εικόνες που βλέπαμε κατα το παρελθόν με θηριώδη τζιπ  και μη εξοπλισμένα με όλες τις τελευταίες τεχνολογιες να υποκειπτουν  σε 2-3 εκατοστά χιονιου..... οφείλεται τοσο στην απειρία των οδηγών  αλλά στην μη ύπαρξη σωστων ελαστικών..
Ελαστικά με την ένδειξη Μ+S (Mud and Snow) στο πλευρικό τοιχωμα και το σύμβολο του χιονιού θεωρουνται κατάλληλα. Αυτές οι ενδείξεις επιβεβαιωνουν ότι το ελαστικό εχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε χειμερινές συνθηκες.
Μια καλή μεθοδος για να ελέγξουμε τα ελαστικά μας είναι με ένα νομισμα του 1 ευρώ.Αν το μπρούτζινο ακρο του νομίσματος εξαφανιζεται ανάμεσα στις αυλακώσεις ,το ελαστικό μας είναι ενταξει,αν όχι χρειαζονται αλλαγή τα ελαστικά μας.(τα ελαστικά εχουν συνήθως διαρκεια ζωής το πολύ εως 3-4 χρόνια , ανάλογα με την χρήση τους βέβαια)Η ηλικία καθε ελαστικού μπορει να προσδιοριστεί απο την ημ/νια παραγωγής,μια υποχρεωτική τετραψηφια ένδειξη στο πλευρικό τοιχωμα του ελαστικού(το "2011", για παράδειγμα σημαινει ότι το ελαστικό κατασκευαστηκε την εικοστή εβδομαδα του έτους 2011)

Γυναικες ........Τα ευκολα θυματα του αλκοολ


Οι γυναίκες επηρεαζονται ευκολότερα απο το αλκοόλ, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν περισσοτερο.Η απορρόφηση του αλκοόλ απο τον οργανισμό αρχιζει με την πρώτη γουλια. Προκειμένου να απορροφηθεί η μισή ποσοτητα οινοπνεύματος απαιτειται χρόνος 10-λεπτών, ενώ σε μισή ωρα έχουν απορροφηθει τα 2/3.Το αλκοόλ δρα άμεσα στον εγκέφαλο,παρουσιαζοντας δυσκολίες στην εκτίμηση των αποστάσεων, περιορίζοντας το οπτικο πεδίο του οδηγού,επισης μειώνεται η ευαισθησία αντιδρασης στο κόκκινο χρωμα, αλλά και η ικανοτητα παρατήρησης.
Αλκοολαιμια είναι το ποσοστό του οινοπνεύματος που υπάρχει στο αίμα και υπολογίζεται με βάση το 1000.Με τη λέξη "αίμα"εννοείται ολο το οργανικό υγρο που έχει ο καθένας στον οργανισμό του. Ποσοστό αλκοολαιμιας , δηλαδή 0,5 ανά 1000 που είναι μια συνήθης ποσοτητα, αντιστοιχεί σε μισο γραμμάριο οινοπνευματος ανά λιτρου οργανικού υγρού.
Έχει μεγαλη σημασία να ξέρουμε πως υπολογίζεται η αλκοολαιμια , τόσο στους άντρες, όσο και στις γυναίκες.
Οι άντρες
Άντρας βαρους 80 κιλών καταλωνει ενα λίτρο μπυρας, περιεκτικότητας 5 βαθμών αλκοολ. Έχει υπολογιστει ότι το οργανικό υγρο ενός αντρα αντιπροσωπεύει το 70% του συνολικού βαρους του. Κατά συνεπεια , έχει 56 κιλά οργανικου υγρού, μέσα στα οποια διασκορπίζεται το οινόπνευμα,που είναι 35 γραμμ.Ο λόγος ειναι 35:56, γεγονός που σημαίνει οτι ανα λίτρο οργανικου υγρού εμπεριεχονται 0,6 γραμμ. οινόπνευμα, δηλαδή εχει ποσοστό 0,6 στα 1000.
Οι γυναίκες
Αν την ίδια ποσοτητα μπύρας καταναλωσει μια γυναίκα το αποτέλεσμα ειναι διαφορετικό.Οι γυναίκες συγκρινομενες με τους άντρες ζυγιζουν συνήθως λιγοτερο. Επιπλέον, το οργανικό υγρο τους αντιπροσωπεύει μολις το 60% του βάρους τους.Αν λοιπόν η γυναίκα στα παράδειγμα μας ζυγίζει 55 κιλά  τότε το αλκοόλ θα διασκορπιστεί σε μόλις 33 κιλά οργανικου υγρού. Δηλαδή ,το ποσοστό αλκοολαιμιας της είναι 35:33, άρα 1,06 στα 1000. Αυτό δειχνει ότι με την ίδια ποσοτητα οινοπνεύματος τα αποτελέσματα στις γυναίκες ειναι εντελώς διαφορετικα.
Το αλκοόλ "καίει" περισσότερο τις γυναίκες απο τους άντρες οδηγους. Αρκεί και μια γουλιά προκειμενου να γίνουμε παραβατες.








Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Οδηγωντας στην βροχη

Είναι πολυ σημαντικό να γνωρίζουμε, ότι το βρεγμένο οδοστρωμα κρύβει παντα επικίνδυνες παγιδες,που μπορεί πολυ εύκολα να οδηγήσουν σε σοβαρό τροχαιο ατύχημα.


Όλοι μας εχουμε λίγο-πολύ βιωσει την επικινδυνότητα της οδήγησης κατω από βροχη.Η κακή κατσταση των ελληνικών δρομων δεν όμως η μοναδική αιτια για τα προβλήματα που δημιουργούνται.Ο παράγοντας "άνθρωπος" φέρει το μεγαλύτερο ποσοστο ευθύνης , όταν συμβαινει κάποιο ατυχημα.
Όταν το αυτοκίνητο-δικυκλο κινείται σε βρεγμένο οδοστρωμα οι οδηγικες ισορροπίες αλλάζουν ριζικα.Η πρόσφυση των ελαστικών ειναι πολύ μειωμενη και δεν δύσκολο να χαθεί τελειως.Σε καμιά περιπτωση ο οδηγός δεν πρέπει να επαναπαύεται, επειδή πιθανοτατα έχει καινουρια λάστιχα. Ακόμα και τα ειδικά για την βροχή ελαστικα που έχουν χαραξη τέτοια ωστε να εξασφαλίζουν τη μεγίστη αποχετευση νερού, προκειμένου να υπάρχει ικανοποιητικο ποσοστό επαφης μεταξυ ελαστικού και δρόμου, έχουν καποιο όριο, μετά απο το οποίο κανει την εμφάνιση της η υδρολισθηση.
Παρ'ολα αυτά πριν την εμφάνιση του φαινομένου αυτου,οι κινήσεις κατα την οδήγηση πρεπει να γίνονται με μεγάλη προσοχη και ηρεμία. Απότομες αλλαγες της κατεύθυνσης και επιταχύνσεις-επιβραδύνσεις πρεπει να αποφεύγονται, προκειμένου ο οδηγός να έχει τον απόλυτο ελεγχο του οχήματος. Είναι πολυ σημαντικό να θυμάται ο οδηγός πως το βρεγμένο οδοστρωμα "κρύβει" παγίδες που μπορεί να έχουν τη μορφή λακκουβας, λαδιών στην επιφάνεια του δρόμου η ακόμα και λάσπης. Όλα αυτα απαιτούν ετοιμοτητα.Μια ένδειξη που μπορεί να "υποψιασει" τον οδηγό ειναι η "γυαλάδα" του δρόμου, που μπορεί να δείχνει την κακή ποιοτητα της ασφάλτου-ιδιαίτερα γλιστερο οδόστρωμα-μέχρι συγκεντρωση μεγάλης ποσοτητας νερού σε ένα συγκεκριμενο σημείο.
Ο οδηγός οφειλει να είναι ιδιαιτερα συγκρατημένος οταν κινείται σε κάποιον αγνωστο σε αυτόν δρομο και να προβλέπει τι μπορεί να συμβεί(αμυντική οδηγηση).Αν για παράδειγμα ,δεν εχει ξαναπεράσει απο ένα δρομο και παρατηρήσει σε κάποιο σημειο πως ο δρόμος "γυαλίζει υποπτα",θα πρέπει να περιμένει πως η γυαλάδα αυτη μπορεί να κρύβει καποια λακκούβα,που πιθανότατα να είναι μεγαλη , ώστε να προκαλέσει ζημια στο όχημα μας.
Ιδιαιτέρα πρεπει να είμαστε προσεκτικοι σε περίπτωση που μπροστά μας έχουμε μεγαλο -βαρύ όχημα(φορτηγά-λεωφορεία), κινούμενοι πισω ακριβώς απο τέτοια βαρια οχήματα ειναι ιδιαιτέρα επικινδυνα διότι σχηματιζονται"σύννεφα νερου",με αποτέλεσμα να έχουμε μηδενικη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Ενα breakfast την ημερα .....το τροχαιο κανει περα......

Πολυχρονες έρευνες εχουν οδηγήσει στο συμπέρασμα , ότι μια κατηγορία τροχαιων ατυχημάτων καταγραφεται μεταξύ 3 και 7 το απόγευμα. Χαρακτηριστικό των ατυχημάτων αυτων είναι οτι υπάρχουν μονο υλικές ζημιες και ότι αυτα έχουν αμεση σχέση με τη λειτουργία του οργανισμού μας.
Οι περισσότεροι εχουμε αποκτήσει τη συνήθεια να μην τρώμε πρωινο. Αρκούμαστε σε ένα καφεδακι και κάποιο τσιγαρο. Γρήγορα , παίρνουμε το αυτοκίνητο η το δίκυκλο για την δουλειά, βρισκόμαστε στο άγχος της κίνησης.Ο οργανισμός ηδη αρχίζει να "φορτίζει". Φτάνοντας στον εργασιακό χωρο, περνάμε τουλαχιστον ένα 8ωρο με άγχος, πίεση ,στρες, τσιγάρα και καφέδες. Πολύ σπανια θα βάλουμε κατι στο στομάχι μας. Φτάνουμε συνεπως αργά το απόγευμα,σε ένα επιπεδο ελαφριάς υπογλυκαιμιας. Αυτή , όπως ειναι γνωστό, ευαισθητοποιεί και διεγείρει το νευρικό μας σύστημα.
Εγκαταλείποντας τη δουλειά , σκεπτόμαστε τα χίλια προβληματα κατά την οδήγηση και ειναι φυσικό η προσοχή μας να αποσπάται. Γινόμαστε περισσοτερο ευέξαπτοι και εκνευριζόμαστε με το παραμικρό, σε σχέση με οποιαδήποτε αλλη ώρα της ημέρας.
Συνεπώς την ώρα της επιστροφής οδηγουμε επιθετικά, αυξάνοντας τις πιθανότητες ενος τροχαίου ατυχηματος.
Κατά τις θερμές ημερες του καλοκαιριού,η υψηλή θερμοκρασια κατεβάζει την αρτηριακη πίεση κι εξαντλεί ακομα περισσότερο τον οργανισμό μας.Κατα συνέπεια, καθε εργαζόμενος με το τέλος της εργασίας του είναι κουρασμενος, εκνευρισμένος, εξαντλημένος και σε κατασταση ελαφριάς υπογλυκαιμιας.ΟΤΙ ΧΕΙΡΌΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΉΓΗΣΗ.Πολλα από τα τροχαία ατυχηματα δεν θα ειχαν συμβεί,αν αποφασίζαμε να αλλαξουμε συνήθειες και να έχουμε ενα πλουσιο έως καλο πρωινό με το κάθε ξεκινημα της ημέρας.
Το πρωινο αυξάνει τις αντιστάσεις του οργανισμού,δεν προσθετει κιλά και το κυριότερο,μας βοηθα όλη την ημέρα να μην φθάσουμε σε κατάσταση ελαφρας υπογλυκαιμίας. Πολύ σημαντικο δηλαδή, για να μεινουμε μακριά απο ένα τροχαιο ατύχημα..

Δημοφιλείς αναρτήσεις