Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2011

Σκεφτομαι μονο εξυπνα πισω απο το τιμονι.

Στην οδήγηση συμμετεχουν ενεργά τοσο η όραση και η ακοή , όσο και το μυαλό , τα χέρια και τα πόδια. Συνεπώς ,αν κάτι απο αυτά δεν είναι στην καλύτερη δυνατη κατάσταση , τότε μπορει να κινδυνεύσουμε.
Καθημερινά ορισμενοι οδηγούμε με το ηχοσυνολο πολύ δυνατα(το πρόστιμο κυμαινεται στα 200 Ε) το μυαλό να σκέφτεται και το ένα , τουλάχιστον, χέρι να βρίσκεται με κινητό τηλεφωνο η κάποια τυροπιτα.Το ξαφνικό φρεναρισμα μας επαναφέρει παντα στην προσεκτική οδηγηση.Πριν συμβεί ομως το κακό, καλό ειναι να παραμείνουμε μακρια του.
Πως μπορούμε ομως να υπολογίσουμε την επιθυμητή αποσταση ασφαλείας απο το μπροστινό μας όχημα..:
Πολλαπλασιάζουμε την ταχύτητα μας (το πρώτο νουμερο με τον ίδιο νουμερο η πολλαπλασιάζουμε το 1/10 της ταχύτητας που δείχνει εκεινη την στιγμή στο ταχύμετρο(κοντέρ) με τον εαυτό του... δηλαδή....
Αν κινούμαστε με 70 χλμ/ώρα και θέλουμε να φρενάρουμε ωστε να ακινητοποιήσουμε(φρενάρουμε) το όχημα μας , το όχημα μας θα σταματήσει  7Χ7=49 μέτρα..... δηλαδή με ταχύτητα 70 χλμ/ώρα το όχημα μας θα σταματήσει εντελως μετά απο 49 μέτρα.(σε ιδανικές συνθηκες)
Αν κινούμαστε με 50 χλμ/ώρα θα ακινητοποιήσουμε(φρενάρουμε) το όχημα μας 5Χ5=25 μέτρα.
Αν κινούμαστε με 100 χλμ/ώρα θα ακινητοποιήσουμε (φρενάρουμε)το όχημα μας 10Χ10=100 μέτρα.
Οι αποστάσεις αυτες ισχύουν εφ'οσοσν τα ελαστικά μας και το όχημα μας βρίσκονται σε καλή κατσταση και τα φρένα μας ανταποκρίνονται αμεσα και άψογα.Στο βρεγμένο δρομο η απόσταση 4πλασιαζεται και στο παγωμένο-χιονισμένο δρομο 8πλασιαζεται και 10πλασιαζεται...!!!!!
Οι περισσότεροι ισως να αδιαφορούμε για την ζώνη ασφαλειας. Πόσοι γνωριζουμε όμως σε πόσα μετρα ύψους πτωσης αναλογεί ενα τρακάρισμα με διάφορες ταχυτητες, χωρίς να φοράμε ζωνες ασφαλείας.:
Αν κινούμαστε με 120 χλμ/ώρα ειναι σαν να πέφτουμε απο 54 μέτρα υψους!!!!!
Αν κινούμαστε με 100 χλμ/ώρα ειναι σαν να πέφτουμε απο 36 μέτρα υψους!!!!!
Αν κινούμαστε με 40 χλμ/ώρα ειναι σαν να πέφτουμε απο  6 μέτρα υψους!!!!!
Ποιος μπορεί να συγκρατήσει το βάρος του με αυτές τις ταχύτητες.:Σε κάθε συγκρουση πολλαπλασιάζεται το βάρος μας επί την ταχυτητα εκείνης της στιγμής.Δηλαδη άτομο 70 κιλών αν συγκρουστεί το όχημα του με ταχύτητα 40 χλμ/ώρα, κατά την στιγμή της προσκρουσης ζυγίζει...........2.800 ΚΙΛΑ....!!!!!!!!!!!
Μονο η ζώνη ασφαλειας μπορεί να συγκρατεί τετοιες δυνάμεις-βάρη και μας σώζει απο βέβαιο θανατο η και σοβαρότατο τραυματισμο.

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

10λογος επιβιωσης στο δρομο

Ένας απλός 10λόγος επιβιωσης για τον οδηγό μπορει να μας κάνει πολλαπλα κερδισμένους. Είναι απλοι, καθημερινοί κανονες και υπενθυμίσεις, όπου αν τους τηρήσουμε ως οδηγοί αλλα και ως πεζοί,θα μας βοηθήσουν αρκετα στην καθημερινότητα μας.

1. Χρησιμοποιούμε παντα τη ζώνη ασφαλειας.!
Όχι μονο ο οδηγός αλλα και ο συνοδηγός και οι υπόλοιποι επιβατες, υποχρεούνται να να βάζουν ζωνες ασφαλείας , ακόμη και στις πιο μικρες αποστάσεις και στις πιο μικρες ταχύτητες.
2. Αποφεύγουμε να μιλάμε στο κινητο τηλέφωνο.
Έχει αποδειχθει ότι η χρήση του κινητού τηλεφωνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ακόμη και όταν αυτο χρησιμοποιείται με ακουστικά , αποσπά την προσοχή του οδηγού και προκαλεί σημαντικά
ατυχήματα.
3.Ποτε αλκοόλ.
Ακόμη και η πιο μικρή ποσοτητα αλκοόλ επηρεαζει την οδήγηση.
4.Δεν ξεπερνάμε τα όρια ταχυτητας στην πόλη.
Το όριο ασφαλους οδήγησης στην πόλη ειναι 50 χλμ/ώρα.Αν χτυπήσουμε εναν πεζό με 60 χλμ/ώρα, διπλασιάζονται οι πιθανότητες θανασιμου τραυματισμού του.
5. Παρακολουθούμε διαρκως την κυκλοφορία.
Εντείνουμε την προσοχή μας τόσο μπροστα μας όσο καο πίσω μας αλλά και δίπλα μας, δηλαδή ελεγχουμε περιμετρικά του οχήματος, ενημερώνουμε εγκαιρα για την αλλαγή της πορείας μας και προσέχουμε ιδιαιτερα τα δίκυκλα,γιατι κινούνται στις "νεκρές γωνιες(σημεία οπου δεν είναι ορατοι  απο τους καθρέπτες μας)
6.Ξεκούραση στις μεγάλες αποστασεις-διαδρομές.
Ξεκουραζόμαστε για τουλάχιστον 15 λεπτά σε κάθε δυο ώρες διαδρομης.2/10 ατυχήματα στους αυτοκινητόδρομους εχουν αιτία την κούραση.
7. Κρατάμε τις αποστάσεις ασφαλείας.
Κρατάμε παντα την απαιτούμενη αποσταση ασφαλείας απο τα προπορευόμενα οχηματα, ώστε να είμαστε ασφαλεις χωρίς να θέσουμε σε κίνδυνο εμας αλλά τους υπολοίπους χρηστες της οδού.
8. Μεταφορά παιδιων-Μονο στα ειδικά καθίσματα.
Τα παιδικά καθισματα είναι απαραιτητα όταν μεταφερουμε παιδιά με ύψος κατω του 1.5 μέτρου.
9.Ιδιαιτερη προσοχή στους πεζούς.
Ιδιαίτερη προσοχη στους ηλικιωμένους που δεν έχουν την επαρκή συγκεντρωση και προσοχή στο δρόμο. Επίσης μεγαλη προσοχή οταν κινούμαστε κοντα σε σχολεία, παιδικές χαρες και σε παραλίες και γενικά  σε σημεία οπου πιθανόν να υπάρχουν παιδιά.
10.Ως πεζοί κυκλοφορουμε με ασφάλεια.
Δεν διασχίζουμε ξαφνικα τον δρόμο, χρησιμοποιούμε τις διαβάσεις και τα φανάρια.Για τα δε παιδιά ισχυουν 4  χρυσοι κανόνες."ΣΤΑΜΑΤΩ-ΑΚΟΥΩ-ΚΟΙΤΩ-ΔΙΑΣΧΙΖΩ".
















Δημοφιλείς αναρτήσεις