Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

Ελαστικα για γερο κρατημα και ασφαλεια το χειμωνα.


Μελέτες δειχνουν ότι η οδική ασφαλεια το χειμώνα εξαρταται από τις αυλακώσεις του ελαστικού. Σύμφωνα με τις στατιστικές, ο κίνδυνος τροχαιων ατυχημάτων ειναι εξαπλάσιος το χειμώνα.Γι'αυτο συνιστάται η αλλαγή σε χειμερινά ελαστικα(ιδίως ορεινες περιοχές) η ο έλεγχος των παλαιών ελαστικων.
Επειδή η επιφάνεια επαφης του ελαστικού προσδιοριζει την ευστάθεια του οχήματος, η τοποθέτηση χειμερινων ελαστικών(ανάλογα με την οικονομική μας δυνατότητα ) όταν ταξιδευουμε το χειμώνα, είναι επιβεβλημενη και όχι μονο για το χιόνι. Λόγω ειδικου προφίλ(βαθιές πλευρικες αυλακώσεις , συμπαγή πλευρικα "τακούνια" και πυκνές μικροσχισμες), τα χειμερινά ελαστικα είναι απολυτως απαραίτητα για ασφαλη οδήγηση σε ψυχρές και κακές καιρικες συνθήκες.
Τα κοινά ελαστικα έχουν την τάση να σκληραίνουν η να γυαλίζουν μολις οι θερμοκρασίες πέφτουν.(Ιδιαίτερη προσοχη σε όσους χρησιμοποιουν κοινά ελαστικα κατά την διάρκεια του χειμώνα και σε περιπτώσεις μετακίνησης σε ιδιαίτερα πολυ χαμηλές θερμοκρασιες)Η γόμα των χειμερινών ελαστικων παραμένει ευκαμπτη, ακόμα και σε θερμοκρασίες κατω του μηδενός. Αυτό σημαινει ότι μπορουν να επιτυγχάνουν σημαβτικα καλύτερη και μεγαλύτερη προσφυση τόσο σε στεγνά οσο και σε  βρεγμενα οδοστρώματα, με αποτέλεσμα βελτιωμενο έλεγχο του οχήματος και μικρότερες αποστασεις φρεναρίσματος.Στο σύνολο τους οι  μικροσχισμες δημιουργούν ακμες πρόσφυσης,που "γαζώνονται" στο χιόνι,στη λάσπη η στον πάγο. Επιπλέον συστηματα όπως το ABS η το ESP μπορούν να λειτουργήσουν μονο εφόσον τα ελαστικά μεταφερουν την ισχύ επιβραδυνσης από το όχημα στο δρόμο. Εικόνες που βλέπαμε κατα το παρελθόν με θηριώδη τζιπ  και μη εξοπλισμένα με όλες τις τελευταίες τεχνολογιες να υποκειπτουν  σε 2-3 εκατοστά χιονιου..... οφείλεται τοσο στην απειρία των οδηγών  αλλά στην μη ύπαρξη σωστων ελαστικών..
Ελαστικά με την ένδειξη Μ+S (Mud and Snow) στο πλευρικό τοιχωμα και το σύμβολο του χιονιού θεωρουνται κατάλληλα. Αυτές οι ενδείξεις επιβεβαιωνουν ότι το ελαστικό εχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε χειμερινές συνθηκες.
Μια καλή μεθοδος για να ελέγξουμε τα ελαστικά μας είναι με ένα νομισμα του 1 ευρώ.Αν το μπρούτζινο ακρο του νομίσματος εξαφανιζεται ανάμεσα στις αυλακώσεις ,το ελαστικό μας είναι ενταξει,αν όχι χρειαζονται αλλαγή τα ελαστικά μας.(τα ελαστικά εχουν συνήθως διαρκεια ζωής το πολύ εως 3-4 χρόνια , ανάλογα με την χρήση τους βέβαια)Η ηλικία καθε ελαστικού μπορει να προσδιοριστεί απο την ημ/νια παραγωγής,μια υποχρεωτική τετραψηφια ένδειξη στο πλευρικό τοιχωμα του ελαστικού(το "2011", για παράδειγμα σημαινει ότι το ελαστικό κατασκευαστηκε την εικοστή εβδομαδα του έτους 2011)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις